Dominic Fritz a anunțat astăzi că va cere, la ședința de plen de mâine, ca membrii Consiliului Local Timișoara să dizolve actualul Consiliu de Administrație al Societății de Transport Public Timișoara, întrucât societatea merge tot mai prost. De altfel, momentan, nici director nu mai există, pentru că interimatul lui Patriciu Rușeț a expirat.

În acest moment, Consiliul de Administrație al STPT e cel de dinaintea venirii lui Fritz, format din: președinte Cosmin Buboi și membri: Nicolae Bitea, Constantin Avram Stănușoiu, Arsenia Jurița, Culiță Chiș, Balint Petrescu, Alin Călin Bătrîn și Darius Graur. Fostul director tehnic, Patriciu Rușeț fusese numit director general provizoriu, pentru 4 luni, care au expirat. ”SPTP a fost pe pierdere în anul 2021 și acumulează din ce în ce mai multe datorii. Este o companie cu care vrem să ne mândrim în Timișoara. Este răspunsul la un oraș sufocat de mașini. Este motivul pentru care pentru care jumătate din bugetul de anul acesta de ivnestiții mmerge către ivnetiții în ifnrastructură și mobilitate. Avem 80 de milioane de lei subvenții către STPT. Aceste subvenții ajuns să acopere 85% din veniturile STPT. Doar 15% din venituri provin din vânzarea biletelor”, spuse primarul.

Ediull spune că STPT are 90 de milioane de lei datorii la ANAF, datorii pentru care există o reeșalonare și alte peste 20 de milioane către peste 1000 de furnizori diferiți. 65% dintre cheltuieli sunt pentru plata salariilor, iar primarul spune că fostul director, liberalul Nicolae Bitea, utiliza STPT pentru a oferi locuri de muncă de tipul unor sinecuri la birouri. Bitea a ajuns să conducă ADI Apa-Canal Timiș, în conetxtul în care, alături de deputatul Cosmin Șandru, e cercetat pentru tentativă de mită și trafic de influență asupra lui Titi Stoica din AUR, pentru a nu vota moțiunea ce a demis Guvernul Cîțu. ”În 2018 au fost angajați 221 de oameni, amrea lor majoritatea în birouri. Nu s-a schimbat numprul șoferilor. Asta înseamnă 13 milioane de lei în plus în fiecare an. Fostul director care este cercetat penal probabil a făcut angajări pentru foste afvoruri politice. Nu trebuie să ne mire de unde au apărut aceste persoane care încarcă bugetul”, a mai spus primarul.

Astfel, la prezentarea bilanțului, edilul va cere dizolvarea actualului CA. ”Eu voi cere mâine consiliului local să revoce mandatele membrilor CA. Eu ca primar nu am pârghiile necesare pentru a mai mă implica în managementul unei companii, dar consiliul loca l trebuie să se folosească de pârghiile sale și să revoce CA-ul. Orașul merită o nouă viziune și un transport performant. Pe termen lung, este necesar ca lista de gratuități să fie revizuită, dar trebuie să o facem într-un mod resposasbil. Momentan, STPT depinde de aceste subvenții. Urmează să numim un nou director, important e să găsim oameni care știu ce fac. Relația din SMTT și STPT a dus la problema actuală. Faptul că fostul director de la STPT a ajuns apoi șef la SMTT este o decizie ep care nu pot să o înțeleg”, a mai spus Fritz, despre viitorul STPT.

Ioan Goia, cel care a condus Societatea Metropolitană de Transport Timișoara, căreia i se subordonează STPT, și-a dat demisia recent, deoarece urma să fie demis de Consiliul de Administrație. Primarul a spus că, până în 2025, vrea ca 40% din călătoriile timișroenilor să fie făcute cu transportul public.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ