Proiectul ambițios de modernizare a căii ferate dintre Timișoara și Reșița, astfel încât distanța să se parcurgă într-o oră, nu patru (!!!) ca acum, a mai făcut un mic pas înainte. Consilierii județeni timișeni au votat aprobarea Studiului de Prefezabilitate pentru reabilitarea liniei dintre cele două reședințe județene ale Banatului.

Obiectivul din documente se numește ”Reabilitarea/Modernizarea infrastructură feroviară Reșița nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – frontieră”. Studiul de prefezabilitate a împărțit traseul în două, un tronson de la Timișoara la Stamora Moravița și celălalt, de la Voiteni la Reșița. Primarul Reșiței, Nelu Popa, inițiatorul ideei, le-a vorbit consilierilor județeni despre stadiul proiectului. ”Am preluat Studiul de Prefezabilitate, am trimis către Regionala CFR și CFR Infrastructură și ni s-a comunicat că din punctul lor de vedere, totul este în regulă. Acest lucru era necesar pentru că ei sunt beneficiarii. Urmează ca noi, cei paru, să validăm Studiul de Prefezabilitate, după care se trece la plată și la etapa de Studiul de Fezabilitate”, a spus Popa, referindu-se la consiliile județene Timiș și Caraș-Severin, plus primările Timișoara și Reșița. Cele patru plătesc Studiul de Prefezabiltate în părți egale.

Tronsonul Timișoara-Voiteni-Stamora Moravița va fi unul cu linie dublu electrificată. Pentru acest sector, Studiul de Fezabilitate va fi predat către CFR Infrastructură. Tronsonul Voiteni-Berzovia-Bocșa-Reșița vafi finanțat pentru execuție prin PNRR. Cărășenii și-au asumat să se ocupe integral de acest tronson. Deși proiectul s-a ”născut” cu ideea unui tren cu propulsie pe hidrogen, acum, gândurile lui Popa sunt pentru tren cu acumulatori. ”Vom face o analiză să vedem ce material rulant să punem. Era ideea să punem pe hidrogen, dar există și posibilitatea să punem trenuri cu acumulatori care amerg 600-700 de km. S-ar putea să fie o soluție mai ieftină”, a precizat Popa, în plenul CJT. Consilierul județean USRPLUS Petre Mihăieș a ridicat problema acumulatorilor, care sunt scumpi când trebuie înlocuiți, dar edilul Reșiței a spus că și așa, ar fi mai iefitn decât cu propulsie pe hidrogen.

Studiul de Prefezabilitate va fi supus aprobării Consiliului Local Timișoara joi la prânz.

LĂSAȚI UN MESAJ